דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לאן הלכה האהבה? 

מאת    [ 01/11/2014 ]

מילים במאמר: 324   [ נצפה 1826 פעמים ]

סיגל ועופר נשואים כ-15 שנה. לזוג 3 ילדים, שניהם עובדים בהיי-טק, מרוצים מעבודתם ומצבם הכלכלי יציב.  סיגל ועופר נישאו מאהבה גדולה לאחר כמה שנות חברות ומגורים משותפים. בשנים האחרונות התערערה מערכת היחסים ביניהם עקב מחלוקות ואי הסכמות בנושאים שונים: סיגל נהנית לצאת עם חברותיה למופעים ועופר לא רואה זאת בעין יפה. עופר הנמצא בתפקיד ניהולי תובעני עובד שעות ארוכות וחוזר הביתה מאוחר למגינת ליבה של סיגל. משפחתו של עופר מתכנסת בכל יום שישי בבית הסבתא לארוחת ערב שבת, עופר מאוד נהנה מהמפגשים הללו, ואילו לסיגל זה צפוף מידי והיא מעדיפה להגיע למפגשים בתדירות נמוכה יותר. מערכת היחסים הזוגית הולכת ומתדרדרת והאווירה בבית נהיית עכורה מיום ליום ומשפיעה על כל בני הבית. בני הזוג שעדיין אוהבים זה את זו חווים כעסים ותסכול ומתקשים להשלים עם המצב.

אז מה בעצם קורה ולמה, ומה אפשר לעשות?

בני זוג בראשית דרכם בונים לעצמם זוגיות שנותנת מענה לצרכיהם האישיים והזוגיים. זהו סטטוס-קוו, סוג של הסכם בלתי כתוב, עם כללים, מנהגים, הרגלים ו'מסורות' לפיהם הם מתנהלים, בהיבטים השונים של החיים, כגון מטלות הבית, הוצאות כספיות, חיי חברה, מין, בילוי, גידול הילדים, יחסים עם ההורים ובני המשפחה ועוד.

ככל שעוברות השנים, בני הזוג ממשיכים בהתפתחותם האישית, נחשפים לעולמות חדשים, לפעמים משנים את העדפותיהם וכך קורה שההסכם "ההוא", כבר לא מתאים למציאות; כי מה שהתאים לבני הזוג בשנים הראשונות לזוגיות כמו כפפה ליד - אינו בהכרח מתאים למי שהם היום. ההתרחקות, הכעס והתסכול צריכים ללמד את בני הזוג שמערכת היחסים ביניהם נמצאת במשבר וזקוקה לשינוי.

בשלב זה, מומלץ לבני הזוג לפתוח את 'ההסכם הזוגי' הבלתי כתוב, לנהל משא ומתן ולבחון מחדש את כל הנושאים השנויים במחלוקת. יש לנהל תקשורת פתוחה וכנה, לשים על השולחן את כל המחלוקות ולנסות להגיע להסכם חדש שיתאים לשני הצדדים. רצוי שההסכמות החדשות ('ההסכם') תספקנה מענה לצרכים ולרצונות שהם MUST אצל כל אחד מבני הזוג. אם יש צורך, כדאי להיעזר באיש מקצוע.  במקרים רבים חידוש ההסכם הזוגי יאפשר מניעת ריצוי, מתחים ותסכול, יחזיר את שלום הבית על כנו ויתרום ליצירת חיים מספקים ואותנטיים.

אורנה גבע אלמגור - מנטורית ומאמנת אישית מוסמכת (CCIL).  חברת לשכת המאמנים בישראל. יוזמת ומנהלת "צפורום"-פורום המאמנים העמיתים של אזור חיפה והצפון.  


אימון אישי, העצמה וליווי אנשים בתהליכי שינוי ובמעברי חיים, אימון הכנה לפרישה, אימון למנהלים חדשים.  אתר -  www.ornageva.com


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב